مشاوره پروژه، پایان نامه و مقاله رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توسط محققین برجسته کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های معتبر کشور مدیریت، فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت میگیرد. مدیریت از دید کارکردی شامل وظایفی همچون برنامه ریزی، تصمیم گیری، سازماندهی، نوآوری، هماهنگی، ارتباطات، رهبری، انگیزش و کنترل میگردد. این نوع تعاریف از مدیریت اگر چه با کمی و کاستی یا فزونیهایی در واژههای بیان کنندۀ وظایف روبرو است، اما به نظر روان تر از تعاریفی است که میکوشند مدیریت را محصور به یک ویژگی خاص نمایند و یا ارزش فلسفی خاصی به مفهوم بیفزایند. تاکنون، تعاریف متعددی برای مدیریت، ارائه شده است. برخی از مهمترین تعاریفی که ارایه شده، به قرار زیر است:
هنر انجام امور بهوسیله دیگران
فرآیندی که طی آن تصمیمگیری در سازمانها صورت میپذیرد
انجام وظایف برنامهریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل
علم و هنر هماهنگی کوششها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف سازمانی
بازی کردن نقش رهبر، منبع اطلاعاتی، تصمیمگیرنده و رابط برای اعضای سازمان
حالمفاهیم کلیدی مدیریت عبارت است از:
مدیریت یک فرایند است.
مفهوم نهفتۀ مدیریت، هدایت تشکیلات انسانی است.
مدیریت موثر، تصمیمهای مناسبی میگیرد و به نتایج مطلوبی دست مییابد.
مدیریت کارا به تخصیص و مصرف مدبرانه میگویند.
مدیریت بر فعالیتهای هدفدار تمرکز دارد.
به طور خلاصه هدف این دوره پرورش افرادی است که توانایی لازم برای انجام وظیفه در زمینههای زیر را داراند:
اداره و راهبری موثر و کارآمد سازمان یا یک بخش تخصصی از آن نظیر بخشهای تولیدی، بازاریابی و فروش، اطلاعات و مالی.
ارائه خدمات مشاورهای و مطالعاتی در زمینههای مزبور به مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی.
کارآفرینی با ایجاد فعالیتهای جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمانهای جدید.
فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی، ارائه
سمینارها و برگزاری دورههای آموزشی در سازمانهای دولتی و خصوصی و ..
دوره
کارشناسی ارشد مدیریت سازمان که معادل Master of Business Administration
MBA است به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمانهای اقتصادی –
اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده است. رشته MBA یا کارشناسی ارشد مدیریت
حرفه ای بازرگانی تنها مدیریت بازرگانی نیست، در ایران آموزش مدیریت به سه
شاخه بازرگانی، صنعتی و دولتی تقسیم میشود، برای اکثر متقاضیان این گمان
پیش میآید که MBA تنها در بر گیرنده مباحث مدیریت بازرگانی است. برای رشته
MBA حدود ۳۰ گرایش مختلف در کشور های مختلف تعریف شده است. اما چهار گرایش
اصلی این رشته که تقریباً در همه دانشگاهها تدریس میشوند به شرح زیر است
بازاریابی و مدیریت فروش ( Marketing)
مدیریت مالی و مدیریت مؤسسات مالی (Finance)
مدیریت تولید و سیستمهای تولید و پروژه (Operation)
مدیریت منابع انسانی (Human Resources)
لیست رشته های که در ایران در رشته مدیریت تدریس می شود به شرح ذیل می باشد. سطح کارشناسی
مدیریت بازرگانی
مدیریت مالی
مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی
مدیریت بیمه
مدیریت امور بانکی
مدیریت امورگمرکی
سطح کارشناسی ارشد:
گرایش های بازرگانی: بازاریابی, بیمه, سیاستگذاری(استراتژیک), بازاریابی بین الملل, مالی
گرایش های مدیریت دولتی: مدیریت منابع انسانی، سیستم های اطلاعاتی, تحول, تشکیلات و روشها, سیستم های اطلاعاتی, مالی دولتی
گرایش های مدیریت اجرایی و شهری: استراتژیک, بازارایابی و صادرات, تولید و عملیات پیشرفته
مدیریت فناوری اطلاعات: نوآوری, استراتژی های توسعه صنعتی, انتقال
تکنولوژی, سیاستهای تحقیق و توسعه, نظام کیفیت فراگیر, مدیریت منابع
اطلاعاتی,
مدیریت صنعتی: تحقیق در عملیات و تولید در عملیات
سطح دکترا:
مدیریت بازرگانی با گرایش های: مدیریت بازاریابی، مدیریت سیاست گذاری بازرگانی، رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
مدیریت دولتی با گرایش های: تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی، رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تطبیقی و توسعه
مدیریت صنعتی: مدیریت تولید و عملیات، تحقیق در عملیات
در
سطح دکترا ، در تقسیم بندی جدید ، دیگر تعاریف گذشته از مدیریت و تقسیم
بندی وجود ندارد و اکثر رشته ها به صورت جداگانه از مدیریت دولتی و
بازرگانی و …… نام گذاری می شوند. همانند مدیریت رفتار سازمانی یا مدیریت
بازاریابی بین الملل در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پروژه های
تحقیقاتی و دانشجویی، متخصصان ما در موسسه علمی-تحقیقاتی رادمشاور قادرند
شما را در تمامی مراحل از مرحله تعیین موضوع تا تدوین پروپوزال، اجرای
پایان نامه و … همراهی نمایند.