همه چیز در تدوین پایان نامه کارشناسی ارشد

انتخاب موضوع پایان نامه،مشاوره تدوین پروپوزال و پایان نامه،تحلیل آماری و استخراج مقاله از پایان نامه

همه چیز در تدوین پایان نامه کارشناسی ارشد

انتخاب موضوع پایان نامه،مشاوره تدوین پروپوزال و پایان نامه،تحلیل آماری و استخراج مقاله از پایان نامه

در این وبلاگ صرفاً نسبت به مشاوره در زمینه ی تدوین پروپوزال و انتخاب موضوع و تحلیل آماری و موضوعات مربوط به ادبیات پژوهشی تحقیق می پردازیم

  • ۰
  • ۰

دانشجویان زیادی در دانشگاه های کشور به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و هدف همه آنها پیشرفت تحصیلی و رسیدن به درجات علمی بالاتر در دانشگاه های معتبر می باشد. اما موفقیت تحصیلی ساده به دست نمی آید و تلاش بسیاری را از طرف دانشجو طلب می کند. یکی از مواردی که در این موفقیت تأثیر زیادی دارد پایان نامه های دانشجویی می باشد. چرا که نمره این کار در سرنوشت دانشجویان تأثیرگذار است و در پیشرفت تحصیلی آنها تأثیر بسزا دارد. پایان نامه کارشناسی ارشد با پایان نامه دکتری تفاوت هایی از نظر محتوا و نگارش در دانشگاه های کشور دارد. طبیعی است که رساله دکتری مفصل تر و پربارتر از پایان نامه های ارشد می باشد.

همچنین برای رساله دکتری بسیاری از موارد باید با توضیحات بیشتری همراه باشد و از نظر موضوعی هم هر موضوعی برای آن مناسب نمی باشد و باید مثلا به ارائه مدل برای پایان نامه ختم شود. در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان پایان نامه دکتری باید با مقاله های متعدد بین المللی همراه باشد و دانشجویان دکتری بدون ارائه مقاله از رساله خود نمی توانند از آن دفاع کنند. بنابراین دانشجویان موظف می شوند تا کیفیت کار خود را بالا برده تا در هنگام استخراج مقاله از نظر کیفیت کار به مشکل برنخورند.

اساتید دانشگاه ها معمولا برای پایان نامه های دکتری پروپوزال مفصل تری هم می خواهند که تشریح بهتری از مطالعه ای که می خواهد انجام شود بدهد. در مقابل برای پایان نامه ای در سطح کارشناسی ارشد پروپوزال ها معمولا خلاصه تر بوده و به موارد مورد نیاز اکتفا می کند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد باید کار پایان نامه تمرینی باشد برای اینکه آنها کار پژوهشی را یاد بگیرند و بتوانند در مراحل بعدی تحصیلی خود کارهای تحقیقاتی بهتری ارائه دهند. این دانشجویان قبل از ارائه پایان نامه و انتخاب موضوع و انجام پروپوزال در کارهای تحقیقاتی و با ماهیت پژوهشی وارد نشده بودند و فقط روش تحقیق را گذرانده اند و طبیعی است که با برخی روش های تحقیق آشنا نبوده و احتیاج به مشاوره برای پایان نامه کارشناسی ارشد داشته باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی